Cestování vlakem: Do ČR se pomalu blíží 21. století s WiFi připojením - Zajímavosti - Český Metropol

Zajímavosti

Cestování vlakem: Do ČR se pomalu blíží 21. století s WiFi připojením

Praha I To, co je i v blízkém zahraničí zcela běžné, se do Česka blíží pomalými kroky. Někdo by řekl pozdě, ale přece, nicméně proč to jinde jde a tady ne, nebo tak vláčně. Řeč je o WiFi připojení alespoň na mezinárodních trasách v rámci Českých drah.

 

České dráhy před prázdniny rozšířily možnost připojit se k internetu do dalších několika desítek vozů. Nově se objevují tyto vagóny například na rychlících Rožmberk, Bezdrev či Vysočina. Připojení zůstává zatím datově neomezené.

 

Podle státního dopravce je aktuálně internet ve více než 1000 spojů a během příštího roku by mělo být připojení dostupné ve většině dálkových vlaků, služba se dál rozšiřuje  takév regionální dopravě.

"Aktuálně je wifi nově instalována do modernizovaných vozů řad  Ampz, ABpee, Bmz, Bdpee, Bdmpee a Bbdgmee. Během uplynulého půl roku jsme rozšířili nabídku wifi hlavně do běžných rychlíků. Služba je nyní dostupná v označených vozech rychlíků Rožmberk a Bezdrev na lince R 11 Plzeň – České Budějovice – Jihlava – Brno, v rychlících »Slezan« linky R 8 z Brna přes Přerov a Ostravu do Bohumína, v rychlících Vltava a Lužnice z Prahy do Tábora, Veselí nad Lužnicí a Českých Budějovic a také v rychlících linky R 9 Vysočina Praha – Havlíčkův Brod – Brno. Zároveň jsme doplnili wifi do některých osobních vlaků s řídicími vozy. Jde například o vlaky na lince Plzeň – Beroun, uvedlředitel odboru dálkové dopravy ČD Petr Vondráček.

 

Počty vlaků s wifi rychle rostou, ještě loni na podzim byl internet v 550 spojích, aktuálně už ve více než tisícovce. Během příštího roku bude wifi dostupná ve všech moderních vozech Českých drah v dálkové dopravě a bude pokrývat většinu dálkových spojů. Zároveň se rozšíří nabídka wifi také na dalších regionálních linkách.

 

České dráhy aktuálně soutěží nového operátora, který bude poskytovat data pro připojení k internetu. Na začátku roku uvedly, že hrozí omezení objemu dat, což se ale zatím nestalo.

 

Přitom v sousedním Rakousku nebo Německu funguje služba jinak, lépe, rychleji a tam dopravdu takové problémy ani s operátory nemají. Ke všemu tam i ceny služeb operátorů jsou daleko nižší, včetně datových přenosů.

 

"Jezdím pracovně vlakem jak u nás, tak třeba v zahraničí opravdu hodně, mohu srovnávat a od služeb dopravce, až po služby operátorů je to o něčem jiném. U nás se jen každý na něco stále vymlouvá. Vše je ale tím, že stát je k těmto ´veřejným službám´ velmi benevolentní a nechal si třeba operátory skutečně dělat, co chtějí. Tak ať se nediví. Máme nejnižší platy, nejdražší a nejhorší služby. Jsme opravdu ještě hodně daleko za Evropozu. Vždť i mnoho věcí v Polsku, Maďarsku nebo na Slovensku funguje v tomto ohledu lépe, než u nás," posteskl si obchodní manažer pan Petr Mareš.

 

Zdroj: Metropol / foto: archiv

Tématické zařazení:

 » Zajímavosti  

Poslat článek

Nyní máte možnost poslat odkaz článku svým přátelům:

Váš e-mail:

(Není povinný)

E-mail adresáta:

Odkaz článku:

Vzkaz:

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

Anketa

Jste spokojeni se stavem českých dálnic a rychlostních silnic v ČR?

Ano

34.8%

 

Ne

41.6%

 

Zlepšuje se to

23.6%