Východoevropská taneční revoluce dobývá Západ - Zajímavosti - REGIONÁLNÍ NOVINY

7SEVEN

Zajímavosti

Východoevropská taneční revoluce dobývá Západ

zdroj: sfexaminer.com

Londýn | Po instalatérech, zednících a barmanech přicházejí muzikanti. Nová vlna východoevropských umělců kolonizuje britskou taneční scénu, kde prorážejí s pomocí směsice postkomunistické vyhraněnosti a...

 

vlivů získaných během pobytu v takových městech, jako je například Berlín, napsal list The Observer.
    Mnoho z jejich jmen nic neřekne těm, kdo sledují hlavní proudy hudby. Ale mezi znalci sílí respekt vůči takovým osobnostem, jako je rumunský techno-producent Cosmin TRG, bulharský DJ KiNK, ukrajinský umělec Vakula, polské duo Catz ’N Dogz a ruská producentka Nina Kravizová. A ještě lepší postavení má litevský hudebník Ten Walls, jehož singl z roku 2014 Walking With Elephants se dostal na šesté místo britského žebříčku.
    Podle Gosie Hermanové, polské vydavatelky Boiler Room, která patří mezi nejvýznamnější hudební platformy undergroundu, scéna elektronické hudby ve východní Evropě doslova explodovala. Nejnovější dokument Boiler Room Stay True Poland, který bude mít premiéru 2. února, vypráví příběh hudební revoluce na vlně politických zemětřesení minulého století.
    "Je tu spousta zajímavých nových umělců, kteří si svou hudbou získávají mezinárodní uznání," řekla. "Polsko se stalo neuvěřitelně rozmanitým místem, a nyní je dokonalá chvíle vyprávět jeho příběh globálnímu publiku."
    Wojciech Taranczuk, polovina dýdžejského dua Catz ’N Dogz, si myslí, že to byla jen otázka času, než se hudební scéna ujme. "Když Polsko vstoupilo do EU, spousta mladých lidí pracovala nebo žila v Londýně, Berlíně nebo kdekoli jinde. Po pár letech se spousta z nich vrátila zpátky s nápady na založení klubů a festivalů."
    Nově objevená prestiž východoevropských umělců je klasickým případem kros-kulturní inspirace. Doktor Michal Murawski ze slovanských a východoevropských studií Londýnské univerzity si myslí, že existuje jistá fascinace umělci pocházejícími z bývalých zemí Varšavské smlouvy.
    "Je to to nejlepší z obou světů, protože na jedné straně tu máte tu oblíbenou představu šedivých komunistických paneláků pod šedivým nebem, a na druhé straně rozmáhající se střední třídu a volný trh." Podle Murawského, pokud má člověk nadšení a kapitál, pak v postkomunistických státech existuje větší flexibilita než kdekoli jinde v Evropě.
    Ian McQuaid, šéfredaktor online hudebního časopisu The Ransom Note, souhlasí a dodává: "Ve východní Evropě pořád existuje ten pocit lehké neregulovanosti na spoustě tanečních akcí - tedy něco, co velké britské taneční akce ztratily už dávno."
    Festivaly, jako je Unsound, který zahájil tradici v roce 2002 v Krakově, či Tauron Nowa Muzyka, který se koná ve starém uhelném dole v Katovicích, jsou mezi Brity čím dál tím oblíbenější. "Víc než polovinu diváků na festivalu Unsound tvoří cizinci, především z Británie. Lidé sem jezdí objevovat nové umělce," řekl zakladatel festivalu Mat Schulz.

Zdroj: theobserver.com

Tématické zařazení:

 » Aktuality  

 » Zajímavosti  

 

Poslat článek

Nyní máte možnost poslat odkaz článku svým přátelům:

Váš e-mail:

(Není povinný)

E-mail adresáta:

Odkaz článku:

Vzkaz:

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření