Firmy v krizi se teprve učí říkat nepříjemné věci - Zajímavosti - REGIONÁLNÍ NOVINY

7SEVEN

Zajímavosti

Firmy v krizi se teprve učí říkat nepříjemné věci

Ikona

6. února 2009, 10.25 | Praha | Zlaté časy firem v posledních měsících střídají obavy z dopadů ekonomické krize, které jsou mnohdy umocněné emotivní reakcí zaměstnanců a širší veřejnosti.

 

Za této situace se podniky v čím dál větší míře obracejí na specialisty v oblasti krizové komunikace a managementu. Jejich úkolem je pomoci firmám vytvořit optimální komunikační strategii a minimalizovat vznik informačních bublin.
„Firmy tímto způsobem reagují na jakýkoli pokles výroby a odbytu, protože se po několika dobrých letech dostali do nové situace, na kterou nejsou dostatečně připravené,“ říká jednatel firmy Commmservis.com s.r.o. Tomáš Zdechovský, který patří mezi uznávané české odborníky na krizovou komunikaci a managament.
Největším problémem firem je především nesprávná komunikace se zaměstnanci a médii. Omezování výroby a propouštění zaměstnanců jsou citlivá témata, o kterých podniky neumějí informovat. „Pozice mrtvého brouka a mlžení tak nahrává spekulacím, které mohou firmy poškodit mnohem více, než si nyní mohou dovolit,“ upřesňuje Zdechovský, který v České republice i v zahraničí pomáhá firmám zvládat následky ekonomické krize.
Vyšší zájem o služby v oblasti krizové komunikace a managementu dokazuje Zdechovský pětinásobným nárůstem klientů v porovnání s loňským rokem a oproti předminulému roku firma zaznamenala dokonce osminásobný nárůst. „Mnohdy jde ze strany firem o přehnanou reakci na základě informací z médií. Na druhé straně však řešíme případy, když už není možné firmě pomoci, protože krizi v raném stádiu podcenila,“ dodává závěrem Zdechovský.

Jana Kodysová

Tématické zařazení:

 » Zajímavosti