Touha nakupovat vrcholí u žen za ovulace - Aktuality - REGIONÁLNÍ NOVINY

7SEVEN

Aktuality

Touha nakupovat vrcholí u žen za ovulace

zdroj: archiv Metropolu

Řím | Toto zjištění může být užitečné pro léčbu nutkavého nakupování, které patří mezi obsedantně-kompulzivní poruchy a vyznačuje se neustále se vracejícími vtíravými myšlenkami na nakupování nových...

 

věcí. Podle výzkumu amerických vědců totiž ženy více podléhají nutkavé touze nakupovat v tom období měsíce, kdy dosahují vrcholu plodnosti, píše italský deník La Repubblica.
    Nezáleží na tom, zda zrovna dostaly výplatu, či naopak je těsně před ní a konto je prázdné: díky záhadnému zákonu matky přírody zvyšuje ovulace touhu naplňovat vozíky v obchodech. Souvislosti mezi touhou nakupovat a menstruačním cyklem poprvé osvětlila americká studie, při níž vědci sledovali přes 500 žen ve věku od osmnácti do čtyřiceti let. Studii zveřejnil časopis Journal of Consumer Research.
    Britský list Daily Mail přinesl výsledky dřívějšího výzkumu, který ukázal, že v týdnu, kdy probíhá ovulace, mění ženy své návyky pokud jde o navazování milostných vztahů s muži. Poslední bádání amerických vědců, kteří uskutečnili čtyři experimenty zahrnující i ženy užívající hormonální antikoncepci, tuto skutečnost zřejmě potvrzuje.
    "Podobně jako rybář hází do moře velikou síť, aby chytil co nejvíce ryb, tak to i ženy v době ovulace žene k tomu, aby využívaly nejrůznějších možností a'fíglů', jak rozšířit škálu kandidátů na partnery, mezi nimiž si budou vybírat. A tato touha mít k dispozici větší množství kandidátů na výběr je součástí mentálního postoje, který zahrnuje také větší potřebu vlastnit věci," tvrdí Kristina Durantová z Texaské univerzity, hlavní autorka studie.
    Před zájmem ženy, která právě má "své dny", neobstojí nic: od šatů po doplňky, od poslední novinky na regálech supermarketů po nejmodernější elektrotechniku, všechno se jí zdá být neodolatelné.
    Když však vědci požádaly účastnice výzkumu, aby si představily, že prožívají milostný vztah s partnerem, po němž toužily, zdálo se, že se jejich žízeň po nakupování v době ovulace utišila. Jakoby tyto výsledky dávaly za pravdu přesvědčení romantiků, že pravou lásku nelze koupit za žádné peníze.

Zdroj: repubblica.it

Tématické zařazení:

 » Aktuality  

 » Zajímavosti  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

Zatím nebyl uložen žádný příspěvek, buďte první.

 

 

Vložit nový příspěvek

Jméno:

Pohlaví:

Muž, Žena

E-mail:


(Vyplňte pouze tehdy, jestliže chcete být informování o odpovědích na váš příspěvek)

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření