Lišovský obchvat čeká nové územní řízení - Jihočeský - REGIONÁLNÍ NOVINY

7SEVEN

Jihočeský

Lišovský obchvat čeká nové územní řízení

zdroj: Metropol

Třeboň | Stavba lišovského obchvatu se zpozdí, silnice do Třeboně má naději. Tak lze stručně shrnout výsledek dnešního jednání senátora Jiřího Šestáka, starostky Třeboně Terezie Jenisové, starostů Lišova Jiřího...

 

Švece a Štěpánovic Václava Kopačky s ředitelkou jihočeské správy Ředitelství silnic a dálnic Vladimírou Hruškovou.
"Po skončení územního řízení pro stavbu lišovského obchvatu krajský úřad v červnu 2014 upozornil na to, že řízení nebylo vypsáno v souladu s tehdy platnou legislativou. Hrozilo, že pokud by se někdo proti územnímu rozhodnutí odvolal, soud by mu dal s ohledem na tuto procesní chybu zcela určitě za pravdu. Nyní jsme tedy v situaci, kdy se aktualizuje záborový elaborát a další podklady nutné pro nové územní řízení, které bude podle odhadů ŘSD zahájeno v lednu 2016," popisuje aktuální fázi přípravy lišovského obchvatu senátor Jiří Šesták (HOPB).
"Dobrou zprávou pro všechny, kdo cestují mezi Českými Budějovicemi a Třeboní, oproti tomu je, že se pokročilo v plánech na úpravu nebezpečného úseku za Vranínem. Záměr příslušného projektu už byl předán k posouzení na ministerstvo dopravy. V uplynulých osmi letech se na pětikilometrovém úseku mezi areálem společnosti Best a vjezdem to Třeboně stalo téměř sto nehod. Padesát pět mělo pro jejich účastníky zdravotní následky, šest nehod skončilo těžkým zraněním a jedna smrtí. Ekonomické ztráty těchto nehod, které zahrnují hmotné škody, náklady na zdravotní péči nebo výdaje na práci záchranářů, přitom přesáhly částku 107 milionů korun. Jsem proto moc rád, že paní ředitelka Hrušková z ŘSD dodržela své slovo a 'popohání' své kolegy v Praze, abychom se co nejdříve dočkali kvalitního silničního spojení mezi Českými Budějovicemi a Třeboní v celé jeho délce," dodává Jiří Šesták.

Zdroj: redakce Metropolu

Tématické zařazení:

 » Aktuality  

 » Kraje  » Jihočeský