Viktorie urazila pod zemí čtyři kilometry za 500 dnů - Plzeňský - Český Metropol

Plzeňský

Viktorie urazila pod zemí čtyři kilometry za 500 dnů

zdroj: Metrostav

Plzeň | Slavnostní chvíle zažila před několika dny plzeňská čtvrť Doubravka. Po téměř roce a půl a 4150 metrech práce v podzemí se v sobotu 11. června na světle objevil tunelovací stroj Viktorie. Na místě ho přivítaly...

 

tisíce diváků a jeho postup přenášela v přímém přenosu internetová televize.
Raziči Metrostavu za jeho pomoci vyrazili jižní troubu tunelu Ejpovice v úseku Rokycany – Plzeň na páteřní železniční trati z Prahy přes Cheb až na státní hranici s Německem. Po dokončení modernizace celé tratě mezi hlavním městem a Plzní by cesta vlakem neměla trvat déle než jednu hodinu. Dnes je to 1 hodina 35 minut.
Razicí štít Viktorie je mladší sestrou strojů Tonda a Adéla, které razily pokračování trasy A pražského metra. Vyrobila ho firma Herrenknecht v německém Schwanau, má průměr řezné hlavy téměř 10 metrů, délku 115 m a váží přibližně 1800 tun. Použitá technologie TBM - Tunnel Boring Machines – je jedním z nejmodernějších tunelářských způsobů práce. Její předností je především rychlost a bezpečnost. Ve světě se používá na přibližně 80 % nově budovaných tunelů.
Viktorie je tzv. konvertibilní stroj, protože může razit jak v módu zeminového štítu, tak po úpravě i ve skalních podmínkách. Nejvyšší dosažený denní výkon ražeb byl 32 metrů. „Nyní Viktorku čeká částečná demontáž, repase a návrat zpět do Kyšic. Odtud by již na podzim měly začít ražby druhé souběžné tunelové trouby“, říká vedoucí ražeb Ing. Štefan Ivor.
Metrostav je největší tuzemská stavební firma, její konsolidované výkony dosáhly v minulém roce 31,6 mld. korun. Vedle Česka pracuje mj. také na Slovensku, Islandu, v Polsku, Finsku a Norsku. 

Zdroj: Metrostav

Tématické zařazení:

 » Aktuality  

 » Zajímavosti  

 » Kraje  » Plzeňský