Letošní volební kampaň se podle studie liší důrazem na internet - Volby 2013 - REGIONÁLNÍ NOVINY

7SEVEN

Volby 2013

Letošní volební kampaň se podle studie liší důrazem na internet

zdroj: archiv Metropolu

Česká republika | Politické strany se kromě omezeného času v letošní kampani musejí vypořádat s menším objemem financí. Častěji také využívají reklamu v internetových médiích a na sociální síti Facebook. Vyplývá...

 

to ze zjištění agentury ZenithOptimedia, která v minulých týdnech sledovala kampaně jednotlivých politických stran.
    Podstatný rozdíl proti posledním volbám podle agentury je, že na výběr venkovních reklamních ploch je málo času a že se volby konají v období, které je v rámci tohoto typu reklamy považováno za nejlepší dobu. "Z toho logicky vyplývá, že většina ploch již byla prodána komerčním klientům," uvedla Iveta Melicharová ze ZenithOptimedia. Dalším rozdílem je podle ní to, že kampaň a s tím související rozpočet jsou proti minulosti kumulovány do mnohem kratšího období. "Pokud však porovnáme investice jdoucí do outdooru, dodavatelé se shodují, že zaznamenali pokles investic až o 50 procent," doplnila Melicharová.
    Podle dostupných údajů ČSSD v letošní kampani disponuje 90 miliony korun, což je o polovinu méně než při předchozích sněmovních volbách v roce 2010. Zhruba stejně jako minule mají KSČM (30 milionů Kč) a TOP 09 (50 milionů korun), naopak ODS s 50 miliony se propadla z 213 milionů, které měla k dispozici v roce 2010. Menší rozpočty má také SPOZ, nyní 20 milionů proti 60 milionům při předchozích sněmovních volbách, a KDU-ČSL, které rozpočet klesl o deset milionů na 30 milionů korun.
    Podle ředitele digitální divize agentury Tomáše Vargy v nynější kampani čím dál větší roli hraje on-line reklama a také propagace a komunikace na sociálních sítích. "Politici tak mají větší možnost oslovit skupinu prvovoličů, která je na sociálních sítích aktivní. Větší důraz je také kladen na osobní setkání, kde je prostor pro diskuzi a hlavně je zajištěn přímý kontakt s voliči," dodal Varga.
    Ve sledovaném období od 18. září do 14. října byly na Facebooku nejvíce aktivní strana ANO a hnutí Úsvit přímé demokracie, následovaly KDU-ČSL a Česká pirátská strana. Naopak nejméně aktivní podle příspěvků správců stránek byli komunisté a ČSSD. Z hlediska počtu fanoušků s výrazným náskokem vede TOP 09, dále se umístily ANO, Česká pirátská strana, ODS a Strana svobodných občanů. Nejvíce "živé" facebookové stránky mají ANO, TOP 09, Česká pirátská strana a hnutí Úsvit přímé demokracie.
    Předčasné parlamentní volby se v Česku uskuteční 25. a 26. října.

 

zdroj: www.ctk.cz

Tématické zařazení:

 » Aktuality  

 » Volby 2013  

 » Politika  

 

Nejčtenější články v rubrice
Anketa

Souhlasíte s přijetím eura?

Ano

44.4%

 

Ne

27.2%

 

Je mi to jedno

14.4%

 

Nemám k tomu dost informací

14.1%