V ČR se opět začíná šířit negativní předvolební kampaň - Volby 2013 - REGIONÁLNÍ NOVINY

7SEVEN

Volby 2013

V ČR se opět začíná šířit negativní předvolební kampaň

zdroj: archiv Metropolu

Česká republika | Dva a půl týdne před volbami se v Česku začíná šířit negativní kampaň. Billboardy zesměšňující dva nejvyšší představitele ČSSD Bohuslava Sobotku a Michala Haška se objevily v okolí...

 

dálnice D1 u Brna a v Ostravě. Hašek se chce bránit právní cestou. Další poutače útočí na lídra hnutí ANO podnikatele Andreje Babiše a také na Stranu práv občanů - zemanovců (SPOZ).
    Šest kritických billboardů se objevilo u dálnice na Brněnsku. Na většině je černá silueta hlavy s textem "kecal - slibuje a neplní, lenoch - v parlamentu chyběl při 77 procentech hlasování, nevěrník - milenku si platil z veřejných peněz", doplněným dotazem "Kdo je to?". Na jednom z billboardů je pak portrét jihomoravského hejtmana Haška, který patří k největším poslaneckým absentérům.
    "Nikdy jsem neuznával negativní, dehonestující a lživé osobní kampaně. Mrzí mě, že se k nim někdo uchyluje na jižní Moravě," sdělil ČTK Hašek, který hodlá proti iniciátorům kampaně podniknout právní kroky. Statutární místopředseda sociální demokracie, který je dvojkou strany v Jihomoravském kraji, má za to, že k "neetickému vedení předvolební kampaně" přistoupil někdo, kdo se "bojí volebního výsledku".
    Dnešní vydání Mladé fronty Dnes uvedlo, že většina reklamních ploch s kritikou Haška patří firmě A. C. E. Media a billboardy si u ní zaplatil zahraniční klient.
    Žádné právní kroky naopak nebude podnikat šéf ČSSD Sobotka, který se stal terčem negativní kampaně v Ostravě. Smějící se politik, jenž byl ministrem financí v době privatizace menšinového podílu firmy OKD, která chce na konci příštího roku uzavřít důl Paskov, je na billboardech vyobrazen s hornickou helmou s lampou. U portrétu je text: "Vím jak na to! Od mládí makám v parlamentu," který naráží na to, že Sobotka byl poslancem od svých 24 let. Plakáty, které má Sobotka za "jistý projev zbabělosti", doplňuje logo ČSSD.
    Billboardy byly vylepeny na plochách patřící frýdecko-místecké společnosti Melvin CZ. Její představitel ČTK řekl, že zadavatele negativní kampaně nezná. "Byla to objednávka od jiné reklamní agentury," uvedl s tím, že si nepřeje být jmenován.
    Terčem antikampaně se stal i lídr ANO Babiš, který se v Praze a Ostravě objevil na několika billboardech společně s podnikatelem Zdeňkem Bakalou, který byl jako menšinový vlastník OKD v poslední době kritizován řadou politiků včetně prezidenta Miloše Zemana. Rozesmátí podnikatelé se na poutačích objímají, v rukách přitom třímají doutníky. Koláž doplňuje text: "Poctivou prací k miliardám - ANO?" Strana prý po zadavateli pátrat nehodlá, ani nepřipravuje útočné protiakce.
    Negativní reklama se nevyhnula ani SPOZ. Na billboardu v metropoli je na bílém podkladu rudě vyobrazen Pražský hrad s pěticípou hvězdou doplněný o nápis: "SPOZA KREMLU ...zas něco přichází." Plakát je zřejmě narážkou na místopředsedu zemanovců Martina Nejedlého, který je šéfem české dcery ruské ropné firmy Lukoil. O úzkých vztazích k Moskvě se hovoří také v případě čestného předsedy SPOZ Zemana. Zemanovci na kampaň zatím nejspíš reagovat nebudou.
    Při předchozích parlamentních volbách v roce 2010 se negativní kampaň objevila výrazně dříve před hlasováním a také v mnohem větší míře. Nejvíce se dotkla tehdejšího předsedy ČSSD Jiřího Paroubka, který na řadě billboardů "sliboval" třeba i zrušení ranní kocoviny nebo pivo za dvě koruny do tří let.

 

zdroj: www.ctk.cz

Tématické zařazení:

 » Aktuality  

 » Volby 2013  

 » Politika  

 

Nejčtenější články v rubrice
Anketa

Souhlasíte s přijetím eura?

Ano

46.4%

 

Ne

25.5%

 

Je mi to jedno

13.3%

 

Nemám k tomu dost informací

14.9%

 

 

BMW Kopecký