CPI BYTY: Prioritou je bydlení s jistotou - Bydlení - REGIONÁLNÍ NOVINY

7SEVEN

Bydlení

CPI BYTY: Prioritou je bydlení s jistotou

zdroj: Metropol

Praha | Společnost CPI BYTY vlastní po celé České republice zhruba 12 500 bytů, které dlouhodobě pronajímá. Jak přiznává obchodní ředitel Daniel Bacík, oproti malým vlastníkům se musí firma mnohem víc...

 

zajímat o potřeby nájemníků, nabídnout celou škálu služeb a své investice dobře plánovat. Na druhou stranu nabízí mnohem větší jistotu dlouhodobého bydlení i větší rozpočet na péči o nemovitosti a jejich okolí. 
 
Klasickou otázkou jsou dnes nájemní smlouvy a jejich podmínky …
Smlouvy uzavíráme nejprve na kratší dobu, jako prevenci před neplatiči nebo špatnými sousedy našich nájemníků. Pokud nový nájemník nemá pohledávky po splatnosti a dodržuje Domovní řád, automaticky smlouvu prodlužujeme na další určité období. Pokud je i po roce vše uhrazeno, je možné poskytnout smlouvu i na dobu neurčitou. Součástí smlouvy je samozřejmě kauce, jen v případě seniorů kauce nepožadujeme.
 
Řada lidí se obává krátkých výpovědních lhůt z bytu, především u malých pronajímatelů je tento nešvar hodně rozšířený a budí nejistotu.
Využití bytu pro „vlastní potřebu“ je skutečně hojně používaný důvod, kdy malý vlastník bytů může odchod nájemníka zkrátit na minimum a obavy nájemníků z nenadálého ukončení smlouvy jsou pochopitelně na místě. To u velké společnosti, jako je CPI BYTY, skutečně nehrozí, neboť jsme právnickou osobou a tuto „osobní potřebu“ nemáme. Standardně se výpovědní doba i její důvody řídí občanským zákoníkem, tedy jde o tři měsíce. Její zkrácení, často na žádost nájemníka, domlouváme individuálně.
 
Vaše společnost v posledních letech investovala hodně do služeb, které s bydlením souvisejí. Můžete některé z nich představit?
Rozdělil bych to na služby technického, administrativního a sociálního rázu. Technické zahrnují především vlastní údržbu a technickou správu domů a bytů. S tím souvisí možnost hlášení oprav hned několika způsoby, nově pak využití call centra, jednotné linky, která v pracovní dny přijímá výhradně žádosti o opravy, hlášení o haváriích apod. a jejich prioritu vyhodnocuje. Chceme obnovit také SMS službu, která v případě havárií nebo následků nepřízně počasí nájemníky automaticky informuje.
Administrativní služby se týkají především pravidelného vyúčtování, řešení veškerých žádostí, ale také komunikace s nájemníky, ať už prostřednictvím webových stránek a emailové rozesílky důležitých informací, nebo magazínu pro nájemníky. V letošním roce chceme ke standardním způsobům platby nájemného a služeb přidat ještě tzv. platbomaty, které budou k dispozici 24 hodin 7 dní v týdnu. A s novými webovými stránkami připravujeme spuštění také nového zákaznického portálu, který kromě jiných funkcí umožní opět přímou platbu nájemného, jako je tomu např. u e-shopů.
 
Zmiňoval jste také sociální oblast …
Kromě spolupráce s neziskovými organizacemi máme přímo na pobočkách pracovníky, kteří nabízejí poradenské služby v oblasti domácích rozpočtů a řešení dluhů, pomáhají s orientací v prostředí státní sociální pomoci a konkrétně pak se získáním příspěvku na bydlení. Máme také sociální fond CPI BYTY, jehož prostřednictvím mohou hendikepovaní nájemníci žádat jisté úlevy. A např. v případě seniorů nabízíme zvýhodněné podmínky pronájmu, jako je např. smlouva bez kauce a na dobu neurčitou.

Zdroj: redakce Metropolu

Tématické zařazení:

 » Aktuality  

 » Bydlení