Jak jel čas - Rozhovory - REGIONÁLNÍ NOVINY

7SEVEN

Rozhovory

Jak jel čas

zdroj: archiv Karolíny Topolové

Je nejvýše postavenou ženou v automobilové branži ve střední a východní Evropě. Karolína Topolová, generální ředitelka společnosti AAA AUTO, vzpomíná na začátky své profesní kariéry, žije současností a...

 

má svou vizi o rozvoji firmy. 
 
Čím vám auta učarovala?
Vyrůstala jsem mezi třemi bratry, a tak i naše společné hry se točili kolem klučičích her, auta nevyjímaje. Určitě i proto jsem jako malá holka věděla o autech víc než moji vrstevníci a když přišla možnost pracovat pro největšího prodejce ojetých automobilů u nás, věděla jsem, že je to správná volba.


Jaký byl váš první vůz a čím brázdíte silnice v současné době?
Moje první auto byl úplně nový Volkswagen Polo, který mi hned ukradli. Proto jsem se zařekla, že nebudu investovat do nových vozů, které stojí zbytečně velké peníze. Od té doby používám ojeté. Nyní jezdím BMW X5, které projede každou sněhovou kalamitní situací a dává mi potřebný pocit bezpečí, které je pro mě obzvláště od doby, kdy vozím i svoji dceru, zásadní. Už bych za malé auto neměnila.


Byly to „ojetiny“ nebo nové vozy?
První vůz byl zcela nový, ale od té doby jsem se zařekla, že do nových aut nebudu zbytečně investovat peníze a raději budu jezdit ojetými. Nový vůz ztrácí na hodnotě 30 až 40 % ceny již po opuštění autosalonu a za ten rozdíl si člověk může pořídit mnohem lepší ojetý vůz, než kdyby kupoval nový.


Jaká kritéria musí vaše auto splňovat?
Mám ráda prostorné velké vozy typu SUV. Zásadní je pro mě bezpečnost, protože v autě nevozím jen sebe, ale i svoji tříletou dceru, která si zaslouží jen to nejlepší. Preferuji automatickou převodovku, která v dnešní době nebrání pocitu z rychlejší jízdy, ale zároveň neukrajuje nezbytné řidičské pozornosti jako tomu je v případě manuálu.


Firma oslaví v příštím roce čtvrtstoletí fungování. Společnost neměla vždycky na růžích ustláno. Jak „jel“ čas? 
Na začátku devadesátých let vznikalo velké množství autobazarů, které se snažily různými podivnými praktikami nalákat zákazníky. Naše společnost velmi rychle pochopila, že chce-li se stát jedničkou na trhu, musí vybočit a nabídnout zákazníkům lepší služby a kvalitní vozy. Od té doby jsme výrazně rostli a postupně jsme se dostali na trhy pěti evropských zemí. Nebýt krize, která přišla v letech 2008 a 2009, nejspíš bychom expandovali dál. Krize nás ale zasáhla velmi citelně a proto jsme museli rychle opustit některé trhy a razantně snížit veškeré náklady a počet zaměstnanců. Zůstali jsme pouze v České republice a na Slovensku. Díky tomuto razantnímu opatření se nám podařilo během několika let vrátit zpět. Nyní provozujeme přes 40 poboček ve 4 zemích a plánujeme další expanzi. Letošní výsledky opět překonají prodeje za posledních osm let a příští rok bychom chtěli dosáhnout na prodeje z roku 2007, kdy firma byla na úplném vrcholu.


Jak si dnes stojíte v porovnání s českými i zahraničními společnostmi podobného typu?
Jsme největší prodejce ojetých automobilů ve střední a východní Evropě a naše koncepce je v porovnání s konkurenčními společnostmi vždy o pár kroků dále. Naši zákazníci u nás najdou vozy v různých cenových kategoriích a stáří, čímž můžeme konkurovat i prodejcům nových automobilů. Naší velikou výhodou je, že zákazník může ve stejnou chvíli na jednom místě prodat starší a koupit novější automobil a vyřešit pojištění i financování díky našemu partnerství s největšími finančními institucemi a pojišťovnami.


Měla jste skvělého učitele. Co pokládáte za nejlepší rady?
Moje životní krédo je „Mít úctu k tomu, od koho se učíte a respekt k těm, kterým zkušenosti předáváte“. To je asi to nejvýstižnější, co jsem se od Anthony Jamese Dennyho, zakladatele naší společnosti, mohla naučit.


Je těžké „vládnout“ mužům v branži?
Zpočátku to těžší bylo, protože musíte ukázat, že se v oboru vyznáte a jste na správném místě pro to, co umíte. Nicméně práce v mužském kolektivu mě baví a kolegové mě respektují bez ohledu na to, že jsem žena.


Kolik lidí firma v ČR zaměstnává a co od nich vyžadujete?
Momentálně má naše skupina přes 2 300 zaměstnanců. Od všech vyžaduji hlavně pracovitost a loajálnost. To je i mantra celých Áček. Pokud je zaměstnanec šikovný, cílevědomý a dokáže pro firmu „dýchat“, má možnost posouvat se výš, což dokazují i mnozí moji kolegové, kteří se z operátorů na call centru vypracovali až na ředitelské pozice. Stejně tak jsem se propracovala na pozici generální ředitelky i já.


Jaký je roční průměrný počet vašich zákazníků - prodejců a kupujících a obrat firmy?
Letos dosáhne počet zákazníků, kteří u nás v kalendářním roce koupí auto, sedmdesáti tisíc a přibližně stejné množství lidí a firem u nás auto prodá. Díky expanzi a vzniku nových poboček se tyto počty neustále zvyšují. Příští rok oslavíme 25 let na trhu a očekáváme, že v průběhu roku přivítáme i dvoumiliontého zákazníka. Obrat se v loňském roce přiblížil dvanácti miliardám korun.


Novou tváří AAA Auto a značky Mototechna je klíčový hráč AC Sparta Praha Václav Kadlec. Podle čeho reprezentanty značky vybíráte?
Našimi tvářemi jsou lidé, které zákazníci mají rádi a pozitivně je vnímají. Václav Kadlec je jeden z nejlepších fotbalových hráčů u nás a připojil se tak k oblíbenému herci Václavu Vydrovi nebo herečkám Veronice Žilkové a Mahuleně Bočanové, kteří s námi spolupracují již dva roky a pomáhají zlepšovat všeobecné vnímání značky AAA AUTO. Našimi tvářemi jsou i další fotbalisté prakticky ze všech klubů nejvyšší ligové soutěže, jejímž partnerem jsme se stali v září tohoto roku minimálně na dvě sezóny.


Jste maminkou malé dcerky. Co pro vás mateřství znamená a jak dokážete skloubit náročnou práci s rodinou? 
Mateřství je to nejkrásnější, co mě mohlo potkat. Po narození dcery to samozřejmě nebylo tak jednoduché, jak jsem si představovala, ale postupně jsem díky mojí a manželově mamince dokázala najít kompromis, aby ani práce ani malá netrpěli mojí nepřítomností. Mám spokojené a téměř vždy usměvavé dítě, úžasného manžela a naplňující práci. Bez nadsázky musím říci, že prožívám nejšťastnější období ve svém životě.


Jak nejlépe „dobíjíte baterky“?

Každý den je to úsměv a objetí mojí dcery, když přijdu domů z práce. Ráda se odreaguji i při sportu nebo jednou týdně při masáži u fyzioterapeuta.


Na závěr vzkaz pro zákazníky: Proč koupit vůz právě v AAA Auto?
Nákup u nás je bezpečný. Vozy detailně prověřujeme a poskytujeme doživotní záruku legality jejich původu. Zakoupený vůz lze bez udání důvodu do sedmi dnů vyměnit za jiný. Vybírat si zákazníci mohou z 8000 aut prakticky všech značek, které u nás známe. Máme 21 poboček, minimálně jednu v každém kraji, a vybraný vůz můžeme převézt do autocentra, které je nejblíže zákazníkovi. Těch výhod, které máme oproti konkurenci je ještě celá řada, nejlepší je se o nich přesvědčit osobně buď na našem webu nebo v některém autocentru.

 
Karolína Topolová
Oblečení: Co se týče oblečení do práce, oblíbila jsem si kostýmy od Vivienne Westwood a šaty od Joseph nebo Diane Von Furstenberg
Značka kosmetiky: Mám dobrou zkušenost s krémy značek La Mer a Argentum
Oblíbené jídlo: Suši, ale i tradiční česká kuchyně, například svíčková
Koníčky: Mám ráda nohejbal, badminton, snowboarding a běh.
Životní krédo: Mít úctu k tomu, od koho se učíte a respekt k těm, kterým zkušenosti předáváte.

Zdroj: Ladislava Richterová

Tématické zařazení:

 » Aktuality  

 » Více  » Rozhovory  

Poslat článek

Nyní máte možnost poslat odkaz článku svým přátelům:

Váš e-mail:

(Není povinný)

E-mail adresáta:

Odkaz článku:

Vzkaz:

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření