Mladoboleslavská Škoda Auto prodala v září nejvíce vozů v historii - Auto - REGIONÁLNÍ NOVINY

7SEVEN

Auto

Mladoboleslavská Škoda Auto prodala v září nejvíce vozů v historii

Ikona

11. října 2010, 15.17 | MLADÁ BOLESLAV | Automobilka Škoda Auto prodala v září 75 790 vozů, což představuje nejlepší měsíční výsledek všech dob. Společnost o tom informovala v pondělí. V prvních devíti měsících roku 2010 zvýšila značka Škoda celosvětově počet prodaných vozů o 12,8 % na celkem 568.990 vozů. Ve stejném období loňského roku prodala 504.625 vozů. „Škoda Auto zůstává se svou atraktivní paletou modelů úspěšná i ve třetím čtvrtletí 2010.

 

S ohledem na dosavadní vývoj prodeje a rekordní výsledky měsíce září očekáváme, že v letošním roce prodáme podstatně více vozů než v roce 2009“, řekl Winfried Vahland, předseda představenstva automobilky.

Na domácím trhu v České republice Škoda Auto vydatně posílila svou vedoucí pozici. S nárůstem prodejů o 9,2 procenta značka posílila podstatně více než celkový trh (plus 0,7 %). Celkem prodala Škoda Auto v České republice v prvních devíti měsících tohoto roku 43.666 vozů, zatímco ve stejném období loňského roku to bylo 39.974 vozů. Podíl na trhu vzrostl na 34,7 procenta.

I na dalších trzích střední a východní Evropy rostla Škoda Auto nadprůměrně. Tržní podíly i prodeje rostly na všech trzích. V Rusku dosáhla společnost růstu odbytu o 35,2 procenta, prodej činil 34.273 vozů.

V západní Evropě (bez Německa) prodeje společnosti Škoda Auto vzrostly o 25,5 procenta. V Nizozemí se prodeje oproti uplynulému roku zlepšily o 75,9 %. Obzvláště oblíbené jsou zde modely GreenLine, vyznačující se nízkou spotřebou paliva i emisemi CO2. Velkým dílem se na pozitivním vývoji v západní Evropě podílely také zvýšené prodeje ve Velké Británii, Francii, Španělsku, Rakousku, Belgii a ve Švýcarsku.

S nezměněnou dynamikou se rozvíjel prodej na růstových mimoevropských trzích. Jen v Číně prodala Škoda Auto se 134.470 vozy témě o 65 procent více než ve srovnatelném období loňského roku, kdy automobilka prodala na těchto trzích 81.652 vozů. Na dalších mimoevropských trzích činil nárůst celkem 44,6 procenta. V Indii bylo zákazníkům dodáno 14.224 vozů a prodej tak vzrostl o 36,6 procenta z 10.415 vozů ve stejném období loňského roku. Podstatný nárůst zaznamenaly také prodejní organizace značky Škoda v Egyptě (+168,8 %), Izraeli (+63,1 %) a v Turecku (+61,4 %).

Tématické zařazení:

 » Auto